Garantie

  • Heb ik bij Haarshop.nl garantie op mijn gekochte producten?

    Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

    Garantie op je aangekochte artikel verschilt. Wanneer je aanspraak wilt maken op je garantie, is het belangrijk dat je de garantieperiode nakijkt vanaf de datum die op je factuur en/of aankoopbewijs staat. Bij Haarshop.nl heb je in hoofdlijnen 2 productgroepen:

    Verbruiksartikelen, zoals bijvoorbeeld verzorgings- en stylingsproducten en kleurboeken.

    Tools, zoals bijvoorbeeld tondeuses, scharen, stijltangen, krultangen, föhns, split-ender, enzovoorts.

    Op verbruiksartikelen en kleurboeken heb je buiten het herroepingsrecht van 14 dagen, géén fabrieksgarantie. Op tools heb je geen garantie op slijtende onderdelen. Bijvoorbeeld: snijbladen of de gebruikelijke slijtage van een schaar. Op tools en elektronica heb je per merk een verschillende garantieperiode, dit kun je in het schema hieronder terug vinden. Het betreft hier de fabrieksgarantie:

    MerkGarantieperiode
    Andis1 Jaar
    BabylissPro1 Jaar
    CHI2 Jaar
    DIVA Professional2 Jaar
    ETITot 1.000 uur gebruik
    Ga.Ma1 Jaar
    GHD2 Jaar
    ISO Pro2 Jaar
    Kiela3 Jaar
    Mason Pearson1 Jaar (mits bij correct gebruik)
    Max ProLevenslangs mits geregistreerd bij Max Pro binnen 30 dagen*
    Monster Tools2 Jaar
    Moser2 Jaar
    OGÉ Exclusive1 Jaar
    Olivia Garden1 Jaar
    Original Dreox / Stylox / Teox2 Jaar
    Panasonic2 Jaar
    Parlux2 Jaar
    Sibel2 Jaar
    SteamPod L'Oréal2 Jaar
    Talavera Splitender2 Jaar
    Tondeo2 Jaar
    TweezermanLevenslang
    Ultron2 Jaar
    Wahl2 Jaar
    Wylera2 Jaar
    Yakushi2 Jaar

    * Max Pro geeft een levenslange garantie (met uitzondering op föhns, accessoires en borstels dan heb je 2 jaar garantie), mits je jezelf registreert bij aankoop via: https://www.maxprohair.com/pages/warranty-services

    Hoe maak ik aanspraak op de garantie van mijn product?

    Wanneer je garantie hebt, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij verstrekken jou een antwoordnummer of retourlabel waardoor je geen verzendkosten hoeft te betalen. Ook zullen zij met jou de klacht of het defect doornemen zodat je precies weet wat je moet toesturen.

    Je hebt het volgende nodig:

    • Het retourformulier incl. de omschrijving van het defect
    • Het defecte artikel
    • De factuur en/of de pakbon

    Mocht jouw huidige adres en/of de gegevens afwijken van de gegevens op jouw aankoopbewijs, geef dit dan zo spoedig mogelijk door aan onze klantenservice.

    Zodra we je product ontvangen hebben, sturen we deze op naar de fabrikant/leverancier om het defect of de klacht te laten controleren en repareren wanneer mogelijk.

    Wanneer je aankoop wordt vervangen door een nieuw exemplaar blijft de garantie periode vanaf moment aankoop. Je krijgt niet opnieuw garantie.

  • Hoe maak ik aanspraak op de garantie van mijn product?

    Als je nog garantie hebt, vul dan dit Garantieformulier in. Neem vervolgens contact op met onze klantenservice om ons antwoordnummer te ontvangen. Stuur hier het volgende naartoe: (1) Het ingevulde retourformulier, (2) het defecte product, (3) een kopie van het aankoopbewijs (je factuur) én (4) een korte uitleg over het defect.

    Mocht je huidige adres afwijken van het adres op je aankoopbewijs, geef dit dan aan bij de uitleg.

    Zodra we je product ontvangen hebben, sturen we je product op naar de fabrikant om deze te laten controleren en repareren. Dit kan maximaal 4 weken duren (meestal wel sneller), afhankelijk van vakantieperiodes.

    Als de fabrikant het product niet kan repareren, krijg je sowieso een nieuwe. Deze komt eerst binnen bij ons. En zodra wij deze afgeven aan de bezorger, ontvang je een verzendbevestiging.

    Je garantie loopt in deze periode gewoon door. Wanneer je of het gerepareerde of een nieuw product terugkrijgt, krijg je dus niet opnieuw de volledige garantie.

  • Hoe lang duurt een reparatie van mijn product?

    De reparatie verschilt in de meeste gevallen, maar duurt in de regel niet langer dan 4 weken. Tijdens vakantieperiodes, zoals Kerst, kan dit onverhoopt nog wel eens uitlopen.

  • Ik heb een product van jullie besteld bij bol.com en deze is kapot gegaan. Wat nu?

    Als je nog garantie hebt, vul dan dit Garantieformulier in. Neem vervolgens contact op met onze klantenservice om ons antwoordnummer te ontvangen. Stuur hier het volgende naartoe: (1) Het ingevulde retourformulier, (2) het defecte product, (3) een kopie van het aankoopbewijs (je factuur) én (4) een korte uitleg over het defect.

    Mocht je huidige adres afwijken van het adres op je aankoopbewijs, geef dit dan aan bij de uitleg.

    Zodra we je product ontvangen, sturen we je product op naar de fabrikant om deze te laten controleren en repareren. Dit kan maximaal 4 weken duren (meestal wel sneller), afhankelijk van vakantieperiodes.

    Als de fabrikant het product niet kan repareren, krijg je sowieso een nieuwe. Deze komt eerst binnen bij ons. En zodra wij deze afgeven aan de bezorger, ontvang je een verzendbevestiging.

    Je garantie loopt in deze periode gewoon door. Wanneer je of het gerepareerde of een nieuw product terugkrijgt, krijg je dus niet opnieuw de volledige garantie.

  • Wat is het garantiebewijs van mijn product?

    Het garantiebewijs is het aankoopbewijs of de factuur van je bestelling. Zorg dus dat je die in ieder geval gedurende de garantieperiode bewaart.