Retourneren

  • Krijg ik mijn verzendkosten terug als ik een product retourneer?

    Indien je alle producten van je bestelling retour stuurt, krijg je de door jou betaalde verzendkosten van de heenzending ook terug. De kosten om de producten retour te sturen zijn echter voor eigen rekening. Betreft het een garantie of een defect product kijk dan hieronder verder.

  • Wat is het herroepingsrecht?

    Herroepingsrecht

    Je kunt binnen 14 dagen na ontvangst aan ons laten weten dat je van de aankoop af wenst te zien. Na aanmelding heb je vervolgens nog eens 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren. Je kan ook zonder voorafgaande mededeling de producten binnen 14 dagen navontvangst terugsturen, als je daarbij maar een mededeling voegt waaruit jouw wens tot herroeping blijkt.

    Uitgesloten van het herroepingsrecht zijn producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de zegeling na de levering is verbroken.

    Kappersproducten en tools (zoals stijltangen, föhns, tondeuses en scharen) mag je uit de doos halen en van alle kanten bekijken. Maar als je het volledige aankoopbedrag terug wilt ontvangen mag je de tool niet gebruiken. Het uitgangspunt hierbij is dat je het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals je dat in een fysieke winkel zou doen.

    Heb je de producten of tools toch gebruikt? We laten je er niet mee zitten!

    Voor het beoordelen van de genoemde artikelen is het niet nodig om de verpakking te openen en/of het product te gebruiken. Na opening en/of gebruik van deze producten kan het zo zijn dat deze niet meer in verkoopbare staat zijn, waardoor de waardevermindering kan oplopen tot 100%. Neem voor de zekerheid eerst contact op met onze klantenservice.

    Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van je beslissing de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Onze contactgegevens zijn:

    Haarshop.nl
    Ratio 16-B
    6921 RW Duiven

    Telefoonnummer: 026-3210966
    E-mailadres: klantenservice@haarshop.nl

    Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

    Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht.

  • Hoe retourneer ik een product?

    Wanneer je graag een product wilt retourneren binnen het herroepingsrecht, willen wij je vragen om het retourformulier van Haarshop te printen en bij de retourzending in een verzenddoos toe te voegen. Zo weten wij dat de retourzending van jouw is én kunnen wij de retourzending zo spoedig mogelijk afhandelen. U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.

    Heb je een gratis product bij jouw te retourneren product(en) ontvangen? Vergeet deze dan niet bij de retourzending te voegen. Heb je een voordeelset aangekocht? Dan kan enkel de gehele set geretourneerd worden wanneer je het aankoopbedrag terug wenst te ontvangen. Losse producten uit een voordeelset worden niet retour geaccepteerd.

    Om te zorgen dat jouw pakket zonder schade aankomt, vragen wij de producten goed in te pakken en daarna met de bijbehorende stukken te verzenden naar:

    Haarshop.nl
    t.a.v. Afdeling Klantenservice
    Ratio 16-B
    6921RW Duiven

    Haarshop.nl kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor zendingen die niet bij Haarshop.nl aankomen. Overweeg dus of je je zending aangetekend en verzekerd wil versturen.

    Ook adviseren wij het bewijs van afgifte met de track & trace van de vervoerder te bewaren, zo kunnen wij samen altijd achterhalen waar je pakketje zich bevindt.

    De retourzending wordt doorgaans binnen 3-5 werkdagen verwerkt. Heb je na 5 werkdagen nog steeds geen bericht gehad dat je retourzending is ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Hoe retourneer ik een product van ghd?

    Heb je een defect product van ghd en wil je deze retourneren? Dit verloopt via ghd. Je kunt jouw retour indienen via de deze link.

    Haarshop.nl kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor zendingen die niet bij Haarshop.nl aankomen.

  • Ik heb een kapot of defect product ontvangen. Wat nu?

    In dit geval willen we je vragen om contact op te nemen met onze Klantenservice. Zij zullen je een antwoordnummer geven zodat je het kapotte of defecte product gratis kunt retourneren. Schrijf op de bijgeleverde pakbon je klacht, en stuur deze samen met het defecte product terug. We zullen deze vervolgens controleren.

    Op het moment dat we een vervangend product gaan opsturen, ontvang je een verzendbevestiging. Vanaf dat moment zou je het nieuwe product binnen de standaard levertijd (zie tabel hieronder) moeten ontvangen. De levertijd gaat in op het moment dat je van ons een verzend e-mail hebt ontvangen.

    Land(en)

    Levertijd

    Nederland

    1 werkdag

    België, Duitsland & Luxemburg

    1-2 werkdagen

    Verenigd Koninkrijk, Denemarken, Frankrijk, Italië, Oostenrijk, Zweden, Spanje, Polen, Tsjechië, Servië, Montenegro, Sierra Leone, Finland, Griekenland, Turkije, Portugal & Cyprus.

    2-5 werkdagen

    Zwitserland, Noorwegen, Ierland, San Marino, Letland & Estland

    2-6 werkdagen

    Verenigde Staten, Canada, Australië & Nieuw Zeeland

    6-8 werkdagen

    Overige landen

    6-15 werkdagen

    Als het product niet op voorraad is en de levertermijn langer gaat duren, dan word je daarover geïnformeerd door onze Klantenservice.

  • Ik heb een product van jullie besteld bij bol.com en wil deze retourneren. Wat nu?

    Dit kan gemakkelijk via je account bij bol.com!

    Ga naar bol.com, log in met je bol.com account en ga naar 'Bestellingen'. Hier kun je een retouropdracht van je bestelling aanvragen. Vervolgens kun je automatisch een retourzegel downloaden en printen.

    Eerst dien je het product en eventueel een kopie van je aankoopbewijs in een verzenddoos te doen. De retourzegel van bol.com plak je vervolgens op de verzenddoos. Indien je de doos waarin het product is bezorgd en bijgaand beschermmateriaal hebt weggegooid, dien je zelf een vervangende doos en beschermingsmateriaal te vinden. De doos met het retourformulier, de kopie van het aankoopbewijs en het product stuur je goed verpakt op naar:

    Haarshop.nl
    t.a.v. Afdeling Klantenservice
    Ratio 16-B
    6921 RW Duiven

    Haarshop.nl kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor zendingen die niet bij Haarshop.nl aankomen. Overweeg dus of je je zending aangetekend en verzekerd wil versturen. Zorg ook dat je de zending voldoende frankeert, omdat we deze anders niet kunnen aannemen.

    De retourzending wordt door ons binnen 3-5 werkdagen verwerkt.