Retourneren

  • Krijg ik mijn verzendkosten terug als ik een product retourneer?

    Indien je alle producten van je bestelling retour stuurt, krijg je de door jou betaalde verzendkosten van de heenzending ook terug. De kosten om de producten retour te sturen zijn echter voor eigen rekening. Betreft het een garantie of een defect product kijk dan hieronder verder.

  • Wat is het herroepingsrecht?

    Herroepingsrecht

    Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed (of in het geval van levering in delen; het laatste goed of onderdeel van het goed) fysiek in bezit krijgt.

    • Producten zoals shampoo’s, conditioners en stylingproducten mag je bekijken en de verpakking uiteraard lezen, maar open het product niet als je het aankoopbedrag terug wenst te ontvangen.
    • Kappersproducten en tools (zoals stijltangen, föhns, tondeuses en scharen) mag je uit de doos halen en van alle kanten bekijken. Maar als je het volledige aankoopbedrag terug wilt ontvangen mag je de tool niet gebruiken.
    • Make-up, beauty- en nagelproducten mag je bekijken en de verpakking uiteraard lezen, maar wanneer je het aankoopbedrag hiervan terug wenst te ontvangen mag je het niet gebruiken om redenen van gezondheidsbescherming/hygiëne.

    Het uitgangspunt hierbij is dat je het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals je dat in een fysieke winkel zou doen.

    Heb je de producten of tools toch gebruikt? We laten je er niet mee zitten!

    Voor het beoordelen van de genoemde artikelen is het niet nodig om de verpakking te openen en/of het product te gebruiken. Na opening en/of gebruik van deze producten kan het zo zijn dat deze niet meer in verkoopbare staat zijn, waardoor de waardevermindering kan oplopen tot 100%. Neem voor de zekerheid eerst contact op met onze klantenservice.

    Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van je beslissing de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Onze contactgegevens zijn:

    Haarshop.nl
    Ratio 16-B
    6921 RW Duiven

    Telefoonnummer: 026-3210966
    E-mailadres: [email protected]

    Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

  • Hoe retourneer ik een product?

    Hoe retourneer ik een product?

    Wanneer je graag een product wilt retourneren binnen het herroepingsrecht, willen wij je vragen om het retourformulier uit te printen en bij de retourzending in een verzenddoos toe te voegen. Zo weten wij dat de retourzending van jouw is én kunnen wij de retourzending zo spoedig mogelijk afhandelen.

    Heb je een gratis product bij jouw te retourneren product(en) ontvangen? Vergeet deze dan niet bij de retourzending te voegen.

    Om te zorgen dat jouw pakket zonder schade aankomt, vragen wij de producten goed in te pakken en daarna met de bijbehorende stukken te verzenden naar:

    Haarshop.nl
    t.a.v. Afdeling Klantenservice
    Ratio 16-B
    6921RW Duiven

    Haarshop.nl kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor zendingen die niet bij Haarshop.nl aankomen. Overweeg dus of je je zending aangetekend en verzekerd wil versturen.

    Ook adviseren wij het bewijs van afgifte met de track & trace van de vervoerder te bewaren, zo kunnen wij samen altijd achterhalen waar je pakketje zich bevindt.

    De retourzending wordt doorgaans binnen 3-5 werkdagen verwerkt. Heb je na 5 werkdagen nog steeds geen bericht gehad dat je retourzending is ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Hoe retourneer ik een product van ghd?

    Heb je een defect product van ghd en wil je deze retourneren? Dit verloopt via ghd. Je kunt jouw retour indienen via de deze link.

    Haarshop.nl kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor zendingen die niet bij Haarshop.nl aankomen.

  • Ik heb een kapot of defect product ontvangen. Wat nu?

    In dit geval willen we je vragen om contact op te nemen met onze Klantenservice. Zij zullen je een antwoordnummer geven zodat je het kapotte of defecte product gratis kunt retourneren. Schrijf op de bijgeleverde pakbon je klacht, en stuur deze samen met het defecte product terug. We zullen deze vervolgens controleren.

    Op het moment dat we een vervangend product gaan opsturen, ontvang je een verzendbevestiging. Vanaf dat moment zou je het nieuwe product binnen de standaard levertijd (zie tabel hieronder) moeten ontvangen. De levertijd gaat in op het moment dat je van ons een verzend e-mail hebt ontvangen.

    Land(en)

    Levertijd

    Nederland

    1 werkdag

    België, Duitsland & Luxemburg

    1-2 werkdagen

    Verenigd Koninkrijk, Denemarken, Frankrijk, Italië, Oostenrijk, Zweden, Spanje, Polen, Tsjechië, Servië, Montenegro, Sierra Leone, Finland, Griekenland, Turkije, Portugal & Cyprus.

    2-5 werkdagen

    Zwitserland, Noorwegen, Ierland, San Marino, Letland & Estland

    2-6 werkdagen

    Verenigde Staten, Canada, Australië & Nieuw Zeeland

    6-8 werkdagen

    Overige landen

    6-15 werkdagen

    Als het product niet op voorraad is en de levertermijn langer gaat duren, dan word je daarover geïnformeerd door onze Klantenservice.

  • Ik heb een product van jullie besteld bij bol.com en wil deze retourneren. Wat nu?

    Dit kan gemakkelijk via je account bij bol.com!

    Ga naar bol.com, log in met je bol.com account en ga naar 'Bestellingen'. Hier kun je een retouropdracht van je bestelling aanvragen. Vervolgens kun je automatisch een retourzegel downloaden en printen.

    Eerst dien je het product en eventueel een kopie van je aankoopbewijs in een verzenddoos te doen. De retourzegel van bol.com plak je vervolgens op de verzenddoos. Indien je de doos waarin het product is bezorgd en bijgaand beschermmateriaal hebt weggegooid, dien je zelf een vervangende doos en beschermingsmateriaal te vinden. De doos met het retourformulier, de kopie van het aankoopbewijs en het product stuur je goed verpakt op naar:

    Haarshop.nl
    t.a.v. Afdeling Klantenservice
    Ratio 16-B
    6921 RW Duiven

    Haarshop.nl kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor zendingen die niet bij Haarshop.nl aankomen. Overweeg dus of je je zending aangetekend en verzekerd wil versturen. Zorg ook dat je de zending voldoende frankeert, omdat we deze anders niet kunnen aannemen.

    De retourzending wordt door ons binnen 3-5 werkdagen verwerkt.

Hoe maak ik aanspraak op mijn herroepingsrecht?

 

Wij willen je vragen ons Retourformulier in te vullen. Op die manier kunnen we jouw retourzending snel verwerken. Je bent hiertoe echter niet verplicht. Het retourformulier voeg je vervolgens met het product en eventueel een kopie van je aankoopbewijs in een verzenddoos. Indien je de doos waarin het product is bezorgd en bijgaand beschermmateriaal hebt weggegooid, dien je zelf een vervangende doos en beschermingsmateriaal te vinden. De doos met het retourformulier, de kopie van het aankoopbewijs en het product stuur je goed verpakt op naar:

Haarshop.nl

t.a.v. Afdeling Klantenservice

Ratio 16-B

6921 RW Duiven

Haarshop.nl kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor zendingen die niet bij Haarshop.nl aankomen. Overweeg dus of je je zending aangetekend en verzekerd wil versturen. Zorg ook dat je de zending voldoende frankeert, omdat we deze anders niet kunnen aannemen.

De retourzending wordt door ons binnen 3-5 werkdagen verwerkt.

 


Ik heb mijn product geretourneerd, wanneer krijg ik mijn geld terug?

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen er voor de terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.