Garantie

Hoe maak ik aanspraak op de garantie van mijn product?

Als je nog garantie hebt, vul dan dit Garantieformulier in. Neem vervolgens contact op met onze klantenservice om ons antwoordnummer te ontvangen. Stuur hier het volgende naartoe: (1) Het ingevulde retourformulier, (2) het defecte product, (3) een kopie van het aankoopbewijs (je factuur) én (4) een korte uitleg over het defect.

 

Mocht je huidige adres afwijken van het adres op je aankoopbewijs, geef dit dan aan bij de uitleg.

 

Zodra we je product ontvangen hebben, sturen we je product op naar de fabrikant om deze te laten controleren en repareren. Dit kan maximaal 4 weken duren (meestal wel sneller), afhankelijk van vakantieperiodes.

 

Als de fabrikant het product niet kan repareren, krijg je sowieso een nieuwe. Deze komt eerst binnen bij ons. En zodra wij deze afgeven aan de bezorger, ontvang je een verzendbevestiging.

 

Je garantie loopt in deze periode gewoon door. Wanneer je of het gerepareerde of een nieuw product terugkrijgt, krijg je dus niet opnieuw de volledige garantie.

Hoe lang duurt de reparatie van mijn product?

De reparatie verschilt in de meeste gevallen, maar duurt in de regel niet langer dan 4 weken. Tijdens vakantieperiodes, zoals Kerst, kan dit onverhoopt nog wel eens uitlopen.

Heb ik bij Haarshop.nl garantie op mijn gekochte producten?

Dit verschilt per productgroep. Je hebt bij Haarshop.nl in hoofdlijnen 2 productgroepen:

 

  1. Kleurboeken of Verbruiksartikelen (zoals shampoo, wax, gel, enzovoorts)
  2. Tools (zoals kappersscharen, stijltangen, krultangen, enzovoorts)

 

Op Kleurboeken en Verbruiksartikelen heb je geen garantie.

Binnen Tools geldt het volgende betreft garantie.

 

Op alle elektronica producten heb je 2 jaar garantie. Op MaxPro en ISO Pro zit levenslange garantie, mits je jezelf registreert via de registratiekaart van de leverancier, die bij het product wordt geleverd.

 

Op Tondeuses heb je op alles garantie, behalve op slijtage-onderdelen zoals snijbladen en accu's.

 

Op Balmain Extensions zit een half jaar garantie, mits je verzorgingsproducten van Balmain gebruikt.

 

Scharen worden door de leverancier altijd zorgvuldig gecontroleerd op defecten. Wanneer je een schaar defect ontvangt, dien je deze binnen 2 werkdagen terug te sturen. Je krijgt dan van ons een nieuwe. Na deze 2 dagen sturen wij scharen altijd op naar de leverancier, die ze vervolgens controleert. Eventuele kosten die gedurende zojuist beschreven proces ontstaan, zijn geheel voor jou.

 

De eventuele garantie is geldig vanaf de datum die op je aankoopbewijs staat. Je aankoopbewijs is essentieel om aanspraak te maken op garantie.

 

Voor de artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. De bovenstaande garanties doen niets af aan de wettelijke garantie.

Ik heb een product van jullie besteld bij bol.com en deze is kapot gegaan. Wat nu?

Als je nog garantie hebt, vul dan dit Garantieformulier in. Neem vervolgens contact op met onze klantenservice om ons antwoordnummer te ontvangen. Stuur hier het volgende naartoe: (1) Het ingevulde retourformulier, (2) het defecte product, (3) een kopie van het aankoopbewijs (je factuur) én (4) een korte uitleg over het defect.

 

Mocht je huidige adres afwijken van het adres op je aankoopbewijs, geef dit dan aan bij de uitleg.

 

Zodra we je product ontvangen, sturen we je product op naar de fabrikant om deze te laten controleren en repareren. Dit kan maximaal 4 weken duren (meestal wel sneller), afhankelijk van vakantieperiodes.

 

Als de fabrikant het product niet kan repareren, krijg je sowieso een nieuwe. Deze komt eerst binnen bij ons. En zodra wij deze afgeven aan de bezorger, ontvang je een verzendbevestiging.

 

Je garantie loopt in deze periode gewoon door. Wanneer je of het gerepareerde of een nieuw product terugkrijgt, krijg je dus niet opnieuw de volledige garantie.

Wat is het garantiebewijs van mijn product?

Het garantiebewijs is het aankoopbewijs of de factuur van je bestelling. Zorg dus dat je die in ieder geval gedurende de garantieperiode bewaart.