Retourneren

Krijg ik mijn verzendkosten terug als ik een product retourneer?

 

Indien je alle producten van je bestelling retour stuurt, krijg je de door jou betaalde verzendkosten van de heenzending ook terug. De kosten om de producten retour te sturen zijn echter voor eigen rekening. Betreft het een garantie of een defect product kijk dan hieronder verder.

 


Wat is het herroepingsrecht?

 

Herroepingsrecht

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van reden het product of producten te retourneren, zolang het product ongeopend en ongebruikt is. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de leverdatum.

Belangrijk!

Voor het beoordelen van verbruiks- en/of hygiëne producten en tools (zoals shampoo, huidverzorging, make-up, tanning, stylingproducten/tools etc.) is het niet toegestaan om de verpakking te openen en/of het product te gebruiken. Het uitgangspunt hierbij is dat de klant het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij/zij dat in de winkel zou mogen doen. De klant is aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan die verder gaat dan toegestaan. Indien je een gebruikt hygiëne product retourneert wordt er een waardevermindering van 100% toegepast.

Uitgesloten van het herroepingsrecht zijn lippenstift en andere cosmetica, haartools zoals tondeuses en scharen, waarvan de verzegeling na levering is verbroken. Deze producten zijn namelijk om redenen van gezondheidsbescherming niet geschikt om te worden teruggezonden wanneer de verzegeling is verbroken.

Om van het herroepingsrecht gebruik te maken, vragen we je ons op de hoogte te stellen van je beslissing de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping. Onze contactgegevens zijn:

Haarshop.nl

Ratio 16B

6921 RW Duiven

Telefoonnummer: 026-3210966

E-mailadres: klantenservice@haarshop.nl

 

Gevolgen van de herroeping

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) zonder uitstel en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

 

 


Hoe retourneer ik een product?

 

Wij willen je vragen ons retourformulier in te vullen. Op die manier kunnen we jouw retourzending snel verwerken. Het retourformulier voeg je vervolgens met het product en eventueel een kopie van je aankoopbewijs in een verzenddoos. Indien je de doos waarin het product is bezorgd en bijgaand beschermmateriaal hebt weggegooid, dien je zelf een vervangende doos en beschermingsmateriaal te vinden. De doos met het retourformulier, de kopie van het aankoopbewijs en het product stuur je goed verpakt op naar:

Haarshop.nl

t.a.v. Afdeling Klantenservice

Ratio 16-B

6921 RW Duiven

Haarshop.nl kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor zendingen die niet bij Haarshop.nl aankomen. Overweeg dus of je je zending aangetekend en verzekerd wil versturen.

De retourzending wordt door ons binnen 3-5 werkdagen verwerkt.

 


Hoe retourneer ik een product van ghd?

 

Heb je een defect product van ghd en wil je deze retourneren? Dit verloopt via ghd. Je kunt jouw retour indienen via de deze link.

Haarshop.nl kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor zendingen die niet bij Haarshop.nl aankomen.

 


Ik heb een kapot of defect product ontvangen. Wat nu?

 

In dit geval willen we je vragen om contact op te nemen met onze Klantenservice. Zij zullen je een antwoordnummer geven zodat je het kapotte of defecte product gratis kunt retourneren. Schrijf op de bijgeleverde pakbon je klacht, en stuur deze samen met het defecte product terug. We zullen deze vervolgens controleren.

Op het moment dat we een vervangend product gaan opsturen, ontvang je een verzendbevestiging. Vanaf dat moment zou je het nieuwe product binnen de standaard levertijd (zie tabel hieronder) moeten ontvangen. De levertijd gaat in op het moment dat je van ons een verzend e-mail hebt ontvangen.

Land(en)

Levertijd

Nederland

1 werkdag

België, Duitsland & Luxemburg

1-2 werkdagen

Verenigd Koninkrijk, Denemarken, Frankrijk, Italië, Oostenrijk, Zweden, Spanje, Polen, Tsjechië, Servië, Montenegro, Sierra Leone, Finland, Griekenland, Turkije, Portugal & Cyprus.

2-5 werkdagen

Zwitserland, Noorwegen, Ierland, San Marino, Letland & Estland

2-6 werkdagen

Verenigde Staten, Canada, Australië & Nieuw Zeeland

6-8 werkdagen

Overige landen

6-15 werkdagen

 

Als het product niet op voorraad is en de levertermijn langer gaat duren, dan word je daarover geïnformeerd door onze Klantenservice.

 


Ik heb een product van jullie besteld bij bol.com en wil deze retourneren. Wat nu?

 

Dit kan gemakkelijk via je account bij bol.com!

Ga naar bol.com, log in met je bol.com account en ga naar 'Bestellingen'. Hier kun je een retouropdracht van je bestelling aanvragen. Vervolgens kun je automatisch een retourzegel downloaden en printen.

Eerst dien je het product en eventueel een kopie van je aankoopbewijs in een verzenddoos te doen. De retourzegel van bol.com plak je vervolgens op de verzenddoos. Indien je de doos waarin het product is bezorgd en bijgaand beschermmateriaal hebt weggegooid, dien je zelf een vervangende doos en beschermingsmateriaal te vinden. De doos met het retourformulier, de kopie van het aankoopbewijs en het product stuur je goed verpakt op naar:

Haarshop.nl
t.a.v. Afdeling Klantenservice
Ratio 16-B
6921 RW Duiven

Haarshop.nl kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor zendingen die niet bij Haarshop.nl aankomen. Overweeg dus of je je zending aangetekend en verzekerd wil versturen. Zorg ook dat je de zending voldoende frankeert, omdat we deze anders niet kunnen aannemen.

De retourzending wordt door ons binnen 3-5 werkdagen verwerkt.

 


Hoe maak ik aanspraak op mijn herroepingsrecht?

 

Wij willen je vragen ons Retourformulier in te vullen. Op die manier kunnen we jouw retourzending snel verwerken. Je bent hiertoe echter niet verplicht. Het retourformulier voeg je vervolgens met het product en eventueel een kopie van je aankoopbewijs in een verzenddoos. Indien je de doos waarin het product is bezorgd en bijgaand beschermmateriaal hebt weggegooid, dien je zelf een vervangende doos en beschermingsmateriaal te vinden. De doos met het retourformulier, de kopie van het aankoopbewijs en het product stuur je goed verpakt op naar:

Haarshop.nl

t.a.v. Afdeling Klantenservice

Ratio 16-B

6921 RW Duiven

Haarshop.nl kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor zendingen die niet bij Haarshop.nl aankomen. Overweeg dus of je je zending aangetekend en verzekerd wil versturen. Zorg ook dat je de zending voldoende frankeert, omdat we deze anders niet kunnen aannemen.

De retourzending wordt door ons binnen 3-5 werkdagen verwerkt.

 


Ik heb mijn product geretourneerd, wanneer krijg ik mijn geld terug?

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen er voor de terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.